Menu Zamknij

Młodzi badacze i kanon lektur

Zapraszamy do lektury artykułu pt. „Młodzi badacze i kanon lektur” w najnowszym numerze Przeglądu Uniwersyteckiego (zob. załącznik w pliku pdf). Artykuł dotyczy projektów partycypacyjnych z udziałem młodych badaczy ze Szkoły Podstawowej nr 28 we Wrocławiu. Koordynatorem projektów była dr hab. Justyna Deszcz-Tryhubczak. W projektach wzięli również udział Pani Mgr Ewa Chawar, nauczyciel języka polskiego w SP 28, oraz mgr Mateusz Marecki z Pracowni Literatury oraz Kultury Dziecięcej i Młodzieżowej w Instytucie Filologii Angielskiej UWr. Jednym z efektów projektu jest artykuł naukowy, którego współautorami są uczniowie. Ukazał się on w numerze specjalnym czasopisma International Research in Children’s Literature, pt. ‘Possible’ and ‘Impossible’ Children, pod redakcją Cheryl Cowdy i Alison Halsall.